GEMİLERLE YAPILAN DÜZENLİ SEFERLER HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin
amacı; gemilerle yapılan düzenli seferlere ilişkin usul ve esasları
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; kıyı
tesislerimiz arasında, kıyı tesislerimiz ile yurtdışında bulunan kıyı tesisleri
arasında ve içsularda araç ve/veya yolcu taşıyan gemilerle
yapılan düzenli seferleri
kapsar
(2) Turizm ve
gezinti amacıyla yapılan seferler bu Yönetmelik kapsamı dışındadır.
Dayanak
MADDE 3- (1)
Bu Yönetmelik, 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma ve Altyapı Alanına
İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesi
ile 10.07.2018 tarihli ve 1 numaralı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 478 ve 497 nci maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı,
b) Düzenli sefer:
En az iki kıyı tesisi arasında ve belirli bir tarifeye bağlı olarak yapılan
seferleri,
c) Düzenli
Seferler Bilgi Sistemi (DSBS): Düzenli sefer yapacak gemiler için başvuru,
belgelendirme, cezai işlemlerin işlendiği ve bildirimler gibi iş ve işlemlerin
yürütüldüğü İdarece hazırlanmış sistemi,
ç) Hat izin
belgesi: Kıyı tesisleri/yanaşma yerleri arasında ilan edilmiş sefer programına
göre düzenli araç ve/veya yolcu taşımacılığı yapacak gemilere verilen izin
belgesini,
d) Hat izni:
Kıyı tesisleri/yanaşma yerleri arasında ilan edilmiş sefer programına göre
düzenli araç ve/veya yolcu taşımacılığı yapacak gemilere verilen izni,
e) İçsular:
Tabii ve suni göller, baraj gölleri, dalyan ve nehirleri,
f) İdare:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğünü,
g) İlave hat:
İlk kez veya yenileme amacıyla yapılan hat izin belgesi başvurusundaki ilk hat
dışında yer alan ilave hat/hatları,
ğ) İlk hat: Bir
gemi için talep edilen hatlardan ilkini,
h) İşletmeci:
Hat izni almak için başvuran veya hat izni almak suretiyle taşımacılık
faaliyetinde bulunan gerçek veya tüzel kişileri,
ı) Kabotaj
hattı: Ülkemiz karasularında yer alan kıyı tesisleri arasında denizyolu ile
yapılan taşımacılığı,
i) Kıyı tesisi:
18.02.2007 tarihli ve 26438 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, “Kıyı
Tesislerine İşletme İzni Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmelik”in 1 inci maddesinde belirtilen tesislerden; yolcu ve/veya araç
taşımacılığı için faaliyetlerine izin verilen tesisleri,
j) Klaslı gemi:
18 Ocak 2017 tarihli ve 29952 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe
giren Gemiler İçin Yetkilendirilmiş Kuruluşlar Yönetmeliği çerçevesinde İdare
tarafından yetkilendirilen klas kuruluşlarının birinden klas sertifikası almış
gemiyi,
k) Sefer
programı: Gemi veya gemilerin sefer planına göre düzenlenmiş programı,
l)
UKOME: Büyükşehir Belediyelerinin bünyesinde bulunan Ulaşım Koordinasyon
Merkezini
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Düzenli Seferlere İlişkin Usul ve
Esaslar
Genel kurallar
MADDE
5- (1) İşletmeciler, kıyı tesisleri arasında ve içsularda düzenli sefer
yapacak gemileri için İdareden hat izni almak zorundadırlar. İşletmecinin
talebine göre gemilere tarifelerine uymaları şartıyla birden fazla hat için
izin verilebilir.
(2) Bu Yönetmelik
kapsamında, sefer yapan klaslı gemiler için en fazla üç yıl, diğer gemiler için
en fazla 18 ay süreli hat izin belgesi düzenlenir.
(3) İşletmeciler,
yolcu ve araç yoğunluğunun oluştuğu özel günlerde gemilerin kalktığı ve
yanaştığı kıyı tesisi işleticilerinin uygun görüşü ile ek sefer yapabilir.
Ancak gemilerin kalktığı ve yanaştığı kıyı tesisi işleticilerinden alınan ek
sefere dair sefer tarih ve saatini belirten uygunluk görüşü seferden önce ilgili liman başkanlıklarına
bildirilir.
(4) İşletmecilerin
yaz ve kış tarifelerine geçiş tarihleri bölgesel iklim şartları dikkate
alınarak İdare tarafından belirlenebilir.
(5) İşletmeciler, düzenli sefer
yapan gemileri için Bakanlık tarafından kabul gören ve ilan edilmiş olan kulüp
ve sigortacılardan hat izni süresince geçerli üçüncü şahıs mali sorumluluk
sigortası yaptırmak zorundadırlar.
Aranan nitelikler
MADDE 6- (1) Hat izni almak için başvuran
işletmecilerin aşağıda belirtilen niteliklere sahip olması gerekir:
a) Gerçek kişilerin;
1) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları.
2) Deniz Ticaret Odasına kayıtlı olmaları ve
faaliyetleri arasında deniz taşımacılığının bulunması.
3) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza
Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten
işlenen bir suçtan dolayı beş yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da
affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin
işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk,
terörün finansmanı, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat
karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı
değerlerini aklama, hapis cezasının ertelendiği veya adli para cezasına
çevrildiği hükümler hariç olmak üzere hürriyeti bağlayıcı cezaya mahkumiyeti
gerektiren kaçakçılık veya vergi kaçakçılığı suçlarından mahkum olmamaları.
b) Tüzel kişilerin;
1) 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk
Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş şirketlerden olması.
2) Şirket ana sözleşmesinde deniz
taşımacılığı faaliyetinin belirtilmiş olması.
3) Deniz Ticaret Odasına kayıtlı olması.
4)
Yönetim kurulu üyeleri ile şirket sermayesinin %10’undan fazlasına sahip
olanların affa uğramış olsalar dahi, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde
belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı beş yıl
veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin
güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve
devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, terörün finansmanı, basit ve
nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni
kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat
karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama, hapis cezasının
ertelendiği veya adli para cezasına çevrildiği hükümler hariç olmak üzere
hürriyeti bağlayıcı cezaya mahkumiyeti gerektiren kaçakçılık veya vergi
kaçakçılığı suçlarından mahkum olmamaları.
5) Bu maddenin 1. fıkrasının (b) bendinin 3
ve 4 üncü alt bentlerinde belirtilen hususlar; genel ve özel bütçeli idareler,
il özel idareleri, belediyeler ve sermayesinin % 51’i veya daha fazlası bunlara
ait olan kuruluşlar ile özelleştirme kapsam ve programına alınmış olup
hisselerinin yarısından fazlası kamuya ait olan kuruluşlar için aranmaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kıyı
Tesislerimiz Arasında Düzenli Sefer Yapacaklara Dair Hükümler
Genel kurallar
MADDE 7- (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki
şehirlerarası taşımacılık yapılan hatlarda adil, sürdürülebilir bir rekabet
ortamı sağlamakla sınırlı olmak üzere İdare tarafından taşıma tavan ücretleri
Bakanlık Makamı onayıyla belirlenebilir.
(2)
İşletmeci, hat izni almış olduğu geminin bakım ve onarımı da dâhil olmak üzere
mücbir bir nedenle çalışamaması durumunda hat izni almış olduğu geminin yerine
aynı seferi yürütebilecek nitelikte başka bir gemi çalıştırma talebiyle ilgili liman
başkanlıklarına başvuruda bulunabilir. İlgili liman başkanlıkları tarafından
ikame edilen geminin izinli olunan hatta çalışmasının seyir emniyeti ile can,
mal, deniz ve çevre güvenliği açısından uygun bulunması, çalışması süresince
geçerli üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortasına sahip olması halinde İdareye
bilgi vermek kaydıyla bir takvim yılı
içerisinde en fazla dört aya kadar müsaade edilir.
(3) İşletmeci hat izni bulunan
gemisini başka bir işletmeciye kiraladığını liman başkanlığına bildirmesi
halinde mevcut hat izni, bitiş süresinin değişmemesi kaydıyla idare tarafından
askıya alınır.
(4) Kendi seferlerini aksatmamak kaydıyla başka bir firmaya ait
bir hatta hizmet alım yöntemiyle çalıştırılacak gemiler için ilgili liman
başkanlığından izin alınır. Hizmet alım sözleşmesinin ilgili liman başkanlığına
ibrazı ve ilgili liman başkanlığının seyir emniyeti ile can, mal, deniz
ve çevre güvenliği açısından uygun
görmesi halinde gemilerin çalışmasına; çalışılacak hattın hizmet alan firma
tarafından izinli olan hatlardan biri olması ve tek bir liman başkanlığı idari
sınırı içerisinde olması şartlarıyla müsaade edilir.
(5) İşletmeciler, aynı büyükşehir belediye sınırları içinde
olan hatta yolcu taşımacılığı yapacak olan gemileri ile aynı veya farklı
şehirler arasında araç taşımacılığı yapacak olan gemileri için ilgili
büyükşehir belediyesinden UKOME kararı, uygunluk görüşü yazısı veya ruhsat
belgesi almak zorundadır
(6) İşletmeciler, farklı şehirler arasında yolcu taşımacılığı
yapan gemileri için aynı büyükşehir belediyesi sınırları içinde birden fazla
kıyı tesisine uğrasalar dahi UKOME kararı, uygunluk görüş yazısı veya ruhsat
belgesi almak zorunda değildir.
(7) İdare; diğer taşıma türlerindeki kapasiteleri, rekabet şartlarını da değerlendirerek kamu yararının gözetilmesi, atıl
kapasite oluşumunun ve kaynak israfının önlenmesi veya benzeri nedenlerle hat izinlerini ve gemi kapasitelerini
sınırlandırabilir.
(8) Kiralık olarak
işletilen geminin satın alınması durumunda mevcut hat izni belgesi belge bitiş
tarihine kadar geçerlidir.
(9) Kabotaj hattında sefer yapacak donatanların/işletmecilerin ve
gemilerin durumlarının 19/4/1926 tarihli ve 815 sayılı Türkiye Sahillerinde
Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at
ve Ticaret Hakkında Kanun hükümlerine uygun olmalıdır.
(10) Kıyı tesislerimiz arasında
düzenli sefer yapacak gemiler Milli Gemi Siciline veya Türk Uluslararası Gemi
Siciline kayıtlı olmak zorundadırlar.
Başvuru
ve değerlendirme
MADDE
8- (1) Düzenli sefer yapacak işletmeciler, hat izin belgesi almak için DSBS’ den online olarak başvuru yapacaktır.
(2) Düzenli sefer yapacak işletmeciler DSBS’ yi kullanabilmek için Ek-2’deki
taahhütname ve ekleriyle kullanıcı kodu ve şifre talep edeceklerdir.
(3) Hat izni başvurusu sırasında istenecek belgeler;
a) Sigorta
poliçesi
b) Sigorta
poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
(Ek-3)
c) Gemi
kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
ç) Kıyı
tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/
kıyı tesisi kullanım izinlerinden birinin ibrazı
d) Kıyı
tesisi işleticisi görüş yazısı (Ek-4)
e) Büyükşehir
Belediyesi izni ve/veya UKOME kararı/Uygunluk görüş yazısı
f) Sefer
planı
(4) İdare, hat
izinlerinde;
a) İlgili liman
başkanlıkları tarafından düzenlenen, kıyı tesislerinin niteliklerinin,
gemilerin kıyı tesisine ve münhasıran düzenli sefer taşımacılığına uygunluk
raporunu,
b) Daha önceki
hat izin süresi içerisinde İdare tarafından düzenlenen cezai müeyyideleri,
c) Hat izni
kapsamında çalışacak geminin sicilinde seferden men, kaçakçılık, yasadışı göç,
kayıp, çalıntı ile adli ve/veya idari sınırlayıcı bir kaydın olup olmadığı,
ç) Hat izin
belgesi talep edilen gemilerin yanaşacağı kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi
geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/ kıyı tesisi kullanım
izinlerinden birini dikkate alarak değerlendirme yapar.
(5) Yönetmeliğe göre yeterliliği
tespit edilen gemilere yıllık olarak her bir hat başına aşağıda yer alan
tablodaki ücretler uygulanır. Bu bedeller, her takvim yılı başında geçerli
olmak üzere o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu
uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır.
Klaslı Gemiler |
Klassız Gemiler |
||
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
2000 TL |
400 TL |
5000 TL |
1000 TL |
(6) Hat
izni belgelendirme bedelleri aylık
süreler yıla tamamlanarak hesaplanır.
(7) İlave
hatlarda her bir hat için izin bedelinin yarısı alınır. İlave hat izni
belgelendirme bedeli hat izin süresine göre tahsil edilir.
(8) Tehlikeli yükleri taşıyan araçların yönetmelik kapsamında
hat izni alan gemilerle taşınmasında ayrıca Tehlikeli Yüklerin Denizyoluyla
Taşınması ve Yükleme Emniyeti Hakkında Yönetmelik ile Limanlar Yönetmeliğinin
hükümlerine ve Liman Başkanlığınca istenen ilave tedbirlere göre değerlendirme
yapılır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
İçsularda
Düzenli Sefer Yapacaklara Dair Hükümler
Genel
kurallar
MADDE 9- (1)
İçsularda düzenli sefer yapacak gemiler
Milli Gemi Siciline kayıtlı olmak zorundadırlar.
Aranan
nitelikler
MADDE 10- (1) İçsularda düzenli sefer yapacak
işletmecilerin 6 ncı maddenin 1 inci fıkrasında belirtilen Deniz Ticaret Odası
yerine Ticaret Odasına kayıtlı olması yeterlidir.
(2) Kabotaj hattında sefer yapacak
donatanların/işletmecilerin ve gemilerin durumlarının 19/4/1926 tarihli ve 815
sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara
Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun hükümlerine uygun
olmalıdır.
Başvuru
ve değerlendirme
MADDE
11- (1) İçsularda düzenli sefer yapacak işletmeciler tarafından hat izin
belgesi almak için Ek-5’teki başvuru dilekçesi ve istenen belgelerle birlikte
İdareye başvuru yapılacaktır.
(2)
İçsularda yanaşma yerlerine ilişkin rapor, limanlardan
sorumlu Mülki İdare Amirinin başkanlığında, Belediye Başkanlığı, Emniyet
Müdürlüğü, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü, Tarım ve Orman
İl Müdürlüğü ve Mülki İdare Amirinin gerekli göreceği diğer kurum
temsilcilerinin katılımı ile toplanacak komisyon tarafında hazırlanır.
Komisyonun sekretarya işlemlerini Liman Başkanlığı yürütür.
(3) Hat izni başvurusu sırasında istenecek belgeler;
a) Sigorta
poliçesi
b) Sigorta
poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
(Ek-3)
c) Gemi
kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
ç) Komisyon
raporu Ek-6’da belirtilmektedir.
d) Sefer planı
(4)
İdare, hat izinlerinde;
a) İlgili liman
başkanlıkları tarafından hazırlanan gemilerin taşımacılığa uygunluk raporunu,
b) Daha önceki
hat izin süresi içerisinde İdare tarafından düzenlenen cezai müeyyidelerini,
c) Hat izni
kapsamında çalışacak geminin sicilinde seferden men, kaçakçılık, yasadışı göç,
kayıp, çalıntı ile adli ve/veya idari sınırlayıcı bir kaydın olup olmadığını,
ç) Komisyon
tarafından düzenlenecek yanaşma yerine ilişkin raporu
dikkate alarak değerlendirme
yapar.
(5)
Yönetmeliğe göre yeterliliği tespit edilen gemilere yıllık olarak her
bir hat başına aşağıda yer alan tablodaki ücretler uygulanır. Bu bedeller, her
takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213
sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme
oranında artırılır.
Klaslı Gemiler |
Klassız Gemiler |
||
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
200 TL |
100 TL |
400 TL |
200 TL |
(6) Hat izni belgelendirme bedelleri
aylık süreler yıla tamamlanarak hesaplanır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Kıyı Tesislerimiz İle Yabancı Ülke
Kıyı Tesisleri Arasında Düzenli Sefer Yapacaklara Dair Hükümler
Genel
kurallar
Madde 12- (1) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı
tesisleri arasında düzenli sefer yapacak yabancı işletmeciler kendi adlarına
işlem yapmak üzere İdare tarafından yetkilendirilmiş bir acente atayacaklardır.
Yetkili acente işletmeci ile birlikte Yönetmelikte belirlenen hususlarda
müteselsilen sorumludur.
Aranan nitelikler
MADDE 13- (1) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında düzenli
sefer yapacak yabancı işletmeciler, Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin 1 inci
fıkrasında belirtilen hükümlere tabi değildir.
Başvuru ve değerlendirme
MADDE 14- (1) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında düzenli
sefer yapacak işletmeciler tarafından hat izin belgesi almak için Ek-7’deki
başvuru dilekçesi ve istenen belgelerle birlikte İdareye başvuru yapılacaktır.
(2) Hat izni başvurusu sırasında istenecek belgeler;
a) Sigorta
poliçesi
b) Sigorta
poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
(Ek-3)
c) Gemi Sicil
Tasdiknamesi
ç)
Uluslararası Emniyet Sertifikası/Sertifikaları
d) Gemi
kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
e) Yabancı ülke kıyı tesisleri hariç olmak
üzere, kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi
faaliyet izni/kıyı tesisi kullanım izinlerinden birinin ibrazı
f) Hat izni kapsamında çalışacak gemilerin
yanaşacağı ülkemiz kıyı tesisi işleticisi görüş
yazısı (Ek-4)
g) Sefer
planı
ğ)
İşletmeci yabancı ise
acente yetkilendirme yazısı (Ek-8)
h) Yabancı işletmecilere ait ve ilgili
Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde
hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması
Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik edilmiş Faaliyet Belgesi,
(3) İdare, hat izinlerinde;
a) İlgili liman başkanlıkları
tarafından hazırlanan ülkemiz kıyı tesislerinin ve gemilerin taşımacılığa
uygunluk raporunu (Ek-9)
b) Daha önceki hat izin süresi
içerisinde İdare tarafından düzenlenen cezai müeyyidelerini,
c) Hat izni kapsamında çalışacak
geminin sicilinde seferden men, kaçakçılık, yasadışı göç, kayıp, çalıntı ile
adli ve/veya idari sınırlayıcı bir kaydın olup olmadığını,
ç) Yabancı ülke kıyı tesisleri hariç
olmak üzere, kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı
tesisi faaliyet izni/kıyı tesisi kullanım izinlerinden birini
dikkate alarak değerlendirme yapar.
(4)
Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında yapılacak
seferlerde hat izin belgesi ücreti alınmaz.
(5) Tehlikeli yükleri taşıyan
araçların yönetmelik kapsamında hat izni alan gemilerle taşınmasında ayrıca
Tehlikeli Yüklerin Denizyoluyla Taşınması ve Yükleme Emniyeti Hakkında
Yönetmelik ile Limanlar Yönetmeliğinin hükümlerine ve Liman Başkanlığınca
istenen ilave tedbirlere göre değerlendirme yapılır.
ALTINCI
BÖLÜM
Sorumluluklar,
Yasaklar, Denetim
Sorumluluklar
MADDE 15- (1) İşletmecilerin sorumlulukları
aşağıda belirtilmiştir:
a) İdareye
ibraz edilen sefer programına uymak.
b) Mücbir
sebeplerle sefer programında meydana gelecek değişiklikleri ilgili liman
başkanlıklarına ve hizmetten faydalananlara sefer saatinden önce bildirmek.
Ayrıca seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de
yayımlamak.
c) Mücbir
sebepler dışında sefer programında meydana gelecek değişikleri ilgili liman
başkanlıklarına ve hizmetten faydalananlara en az bir hafta öncesinden
bildirmek. Ayrıca seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de
yayımlamak.
ç) İşletmeci
ve/veya işletmeci unvan değişikliğini ve gemi ismi değişikliğini İdareye
bildirmek.
d) İdare
tarafından belirlenen hatlarda, taşınan araçlara ait plaka ve yolculara ilişkin
(araç içindeki yolcular da dâhil olmak üzere) T.C. kimlik numaraları, adı,
soyadı, yabancı uyruklular için pasaport numarası veya varsa yabancı kimlik
numarası, varsa engel durumları
ve gemi personeline ilişkin bilgileri sefer başlangıcından en geç 30 dakika
sonraya kadar İdarenin belirlediği usul ve esaslara göre İdareye
bildirmek.
e) Düzenli hatlarda
taşınan araç ve araç içi yük miktarına ilişkin verileri İdarenin belirlediği
usul ve esaslara göre doğru ve zamanında idareye bildirmek.
f)
Denizyolundan başka ulaşım imkânı olmayan yerler için İdare tarafından alınacak
kararlara uymak.
g) Süresi biten
veya geçerliliğini yitiren sigorta poliçesini yenilemek ve ibraz etmek.
ğ) Ulusal ve taraf olduğumuz uluslararası mevzuat
hükümleri ile ilgili diğer mevzuata uymak.
h) Gemilerde
yolcu ve araçların yükleme, boşaltma ve seyir süresince durumlarını görüntülü
olarak kaydeden kamera sistemlerini kurmak ve bahse konu kayıtları en az bir ay
süreyle saklamak.
ı) DSBS’ de yer
alan iletişim bilgilerini güncel tutmak.
i) İzinli
olduğu hatlara ilişkin sefer programları, taşıma ücretleri, iletişim adresleri
ve çağrı merkezi numaraları gibi bilgilerin yer aldığı web sitesi kurmak ve
güncel tutmak.
j) Taşımacılık faaliyetini sonlandırmadan
en az 15 gün önce İdareye bildirmek.
k) Şehirlerarası taşımacılık
faaliyetinde bulunan işletmecilerce, on-line bilet satış sistemi kurmak ve
bilet kotası uygulamadan bilet satış hizmeti vermek.
l) Yolcu taşımacılığı faaliyetinde
bulunan işletmecilerce, yolcu salonlarında geminin emniyet sistemine uygun
videolarla bilgilendirme yapmak.
m) Yetkili
acente değişimini bildirmek ve güncel bilgileri içeren yeni yetki yazısını
göndermek.
(2) Kıyı tesisi
işleticisi, hat iznine sahip geminin seferi ve yük ile ilgili bir uygunsuzluk
tespit etmesi durumunda uygunsuzluğu tutanak ile tespit ederek ilgili liman
başkanlığına yazılı olarak bildirir.
Yasaklar
MADDE 16- (1)
İşletmecilerin uymak zorunda oldukları yasaklar şunlardır:
a) Sefer
programları aksatılarak başka hatlarda sefer yapılamaz.
b) Sefer
planında değişiklik yapılmadan mücbir sebepler dışında seferlere ara verilemez.
c) Yanıltıcı
tanıtım ve reklam yapılamaz.
ç) Geminin
kapasitesinden fazla yolcu/araç bileti satılamaz.
d) Hat izni
olmayan veya askıya alınan hatlarda düzenli sefer yapılamaz.
Denetim
MADDE 17- (1)
İdare, hat izni verilen işletmeler ve gemilerde her zaman denetim yapar veya
yaptırır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Para
Cezası, İznin Askıya Alınması, İzin İptali, Yeniden Başvuru ve Belgenin
Yenilenmesi
Para cezası,
iznin askıya alınması
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik kapsamında hat izni olmadan
düzenli sefer yapan gemiler ile İdareden izin almış ancak 15 inci ve 16 ncı maddelerde
yer alan sorumluluk ve yasaklara uymayan gemi işletmecilerine Ek-1’deki tabloda
belirtilen cezalar uygulanır. Ek-1’deki tabloda belirtilen para cezaları genel
bütçeye gelir kaydedilmek üzere, ilgili
liman başkanlığı tarafından idari para cezası karar tutanağı düzenlemek
suretiyle uygulanır.
(2) Hat iznine sahip gemiye ait sigorta poliçesinin yenilenmemesi halinde
geminin hat izni askıya
alınır. Bu nedenle askıya alınan hat izninin askıdan çıkarılması için sigorta
poliçesinin yenilenerek İdareye veya hat izin belgesinde belirtilen kıyı
tesislerinin bağlı olduğu liman başkanlıklarından herhangi birine başvuruda
bulunulması gerekmektedir.
(3)
Hat izni düzenlenmesine esas belgelerin geçerliliğini kaybetmeleri veya iptal
edilmeleri halinde hat izni askıya alınır.
(4) İşleticinin bu Yönetmeliğin 6 ncı
maddesinin 1 inci fıkrasının a bendinin 3 üncü alt bendi ile b bendinin 4 üncü
alt bendinde belirtilen suçlara karışması halinde hat izni askıya alınır.
(5) Ek-1 tabloda yer alan uygunsuzlukların
aynı yıl içerisinde 3 üncü kez tekrarı halinde hat izni 3 ay süreyle askıya
alınır.
(6) Bu maddede yer alan cezalardaki ücretler, her takvim yılı başında
geçerli olmak üzere o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu
uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır.
(7) Uyarma cezası liman
başkanlığı tarafından ilgili firmaya tebliğ edilir.
(8) 655 sayılı KHK İdari Para Cezası Karar
Tutanağı ve tebligat usulleri ve idari yaptırımların uygulanmasına ilişkin
diğer hususlarda 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümleri
uygulanır.
İzin iptali
ve yeniden başvuru
MADDE 19- (1)
Gemilere verilen hat izinleri aşağıdaki hâllerde iptal edilir:
a) 18 inci maddenin 2 nci fıkrası
kapsamında hat izni askıya alınan gemilerin 15 gün içerisinde sigorta
poliçelerinin yenilenmemesi halinde hat izni iptal edilir.
b) Hat izni düzenlenmesine esas belgelerin
geçerliliğini kaybetmesi veya iptal edilmeleri sebebiyle hat izni askıya alınan
gemilerin hat izni, söz konusu eksikliklerin 3 ay içerisinde giderilmemesi
halinde iptal edilir.
c) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı
tesisleri arasında düzenli sefer yapacak yabancı işletmecilere ait gemiler
hariç olmak üzere, geminin kabotaj hakkını yitirmesi sebebiyle hat izni iptal
edilir.
ç) İşletmecinin
talep etmesi hâlinde geminin hat izni iptal edilir.
d) Hat izni iptali
sonrasında talep halinde uygunsuzluğun giderilmesi şartıyla ilk defa hat izni
başvurusunda istenilen belgeler ile başvuru yapılır.
Hat izin belgesinin yenilenmesi
MADDE
20- (1) Hat izin belgesinin;
a)
İzin süresinin bitmesi,
b)
İşletmecisinin veya firma unvanının değişmesi,
c)
Gemi isminin değişmesi,
ç)
İlave hat talep edilmesi,
durumlarında
yenilenmesi gerekir.
(2)
İşletmeci izin süresi bitecek olan hat izninin yenilenmesi için mevcut hat izni
süresinin bitimine bir ay kala başvuruda
bulunur.
(3) Firma
unvanının değişmesi hâlinde İdare hat izninin tekrar düzenlenmesi için iki aya
kadar süre tanıyabilir.
(4)
İşletmecinin veya firma unvanının değişmemesi şartıyla hat izin belgesine sahip
geminin isminin değişmesi durumunda, geminin yeni ismine uygun hat izin belgesi
bedel alınmaksızın güncellenir.
(5)
İlave hat izni mevcut hat izni süresi bitimine kadar verilir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
Geçici
ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 21- (1) 25.11.2010
tarihli ve 27766 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Deniz Yolu İle Yapılacak
Düzenli Seferlere Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Mevcut
izinler ve geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE
1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce hat izni alan
işletmecilerin hat izinleri, hat izinlerinin süresinin bitim tarihine kadar
geçerlidir.
GEÇİCİ MADDE 2- İşletmeci
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (i) bendinde belirtilen web
sitesini, (k) bendinde belirtilen on-line bilet satış sistemini ve (l) bendinde belirtilen yolcu salonlarında geminin emniyet
sistemine uygun videolarla bilgilendirme yapmak üzere gerekli donanımı Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç dört ay
içerisinde kurmak zorundadır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 22- (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde ulusal ve taraf olduğumuz uluslararası mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 23- (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24- (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Ek-1
UYGULANACAK CEZALAR (Uyarma, Para cezası (TL), Askıya alma, İznin iptali) |
İlk Uygunsuzluk durumunda |
Aynı takvim yılında uygunsuzluğun
1.tekrarı |
Aynı takvim yılında uygunsuzluğun
2.tekrarı |
|
1 |
Yönetmeliğin
5 inci maddesinin 3 üncü fıkrasında yer alan yolcu ve araç yoğunluğunun
oluştuğu özel günlerde işletmeci kalktığı ve yanaştığı liman/iskele
işleticilerinin uygun görüşü olmadan ve/veya Liman Başkanlıklarına bilgi
verilmeden ek sefer yapması. |
10.000 TL |
20.000
TL |
30.000
TL |
2 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (a) bendinde yer alan İdareye ibraz
edilen sefer programına uymamak. |
Uyarma |
Grostonx30
TL |
Grostonx40
TL |
3 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (b) bendinde yer alan mücbir sebeplerle
sefer programında meydana gelecek değişiklikleri ilgili liman başkanlıklarına
ve hizmetten faydalananlara sefer saatinden önce bildirmemek. Ayrıca
seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de
yayımlamamak. |
Uyarma |
Grostonx30
TL |
Grostonx40
TL |
4 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (c) bendinde yer alan mücbir sebepler
dışında sefer programında meydana gelecek değişikleri ilgili liman başkanlıklarına
ve hizmetten faydalananlara en az bir hafta öncesinden bildirmemek. Ayrıca
seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de yayımlamamak. |
Uyarma |
Grostonx30
TL |
Grostonx40
TL |
5 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (ç) bendinde yer alan İşletmecinin
ve/veya işletmeci unvan değişikliğini ve gemi ismi değişikliğini İdareye
bildirmeden düzenli seferlere devam etmek. |
5.000 TL |
10.000
TL |
15.000
TL |
6 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (d) bendinde yer alan taşınan araç, yük
ve yolculara ilişkin detaylı verileri İdarenin belirlediği usul ve esaslara
göre bildirmemek. |
Uyarma |
Hat
başına 1.000 TL |
Hat
başına 2.000 TL |
7 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (e) bendinde yer alan taşınan araç ve araç
içi yük miktarına ilişkin verileri İdarenin belirlediği usul ve esaslara göre
bildirmemek. |
Uyarma |
Hat
başına 5.000 TL |
Hat
başına 10.000 TL |
8 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (f) bendinde yer alan denizyolundan
başka ulaşım imkânı olmayan yerler için İdare tarafından alınacak kararlara
uymamak. |
Uyarma |
5.000TL |
10.000
TL |
9 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (g) bendinde yer alan süresi biten ve geçerliliğini yitiren sigorta poliçesini
yenilememek ve ibraz etmemek. |
Hat izni askıya alınır. |
Hat
İzni İptali (15 gün içerisinde poliçenin yenilenmemesi) |
- |
10 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (ğ) bendinde yer alan ulusal ve taraf olduğumuz uluslararası mevzuat
hükümleri ile ilgili diğer mevzuata uymamak. |
Uyarma |
Grostonx30
TL |
Grostonx40
TL |
11 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (h) bendinde yer alan gemilerde yolcu ve
araçların yükleme, boşaltma ve seyir süresince durumlarını görüntülü olarak
kaydeden kamera sistemlerini kurmamak bahse konu kayıtları en az bir ay
süreyle saklamamak. |
Uyarma |
Grostonx30
TL |
Grostonx40
TL |
12 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (ı) bendinde yer alan işletmecinin DSBS’
de yer alan iletişim bilgilerini güncel tutmaması. |
Uyarma |
2.000 TL |
4.000 TL |
13 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (i) bendinde yer alan işletmeci, izinli
olduğu hatlara ilişkin sefer programları, taşıma ücretleri, iletişim
adresleri ve çağrı merkezi numaraları gibi bilgilerin yer aldığı web sitesi
kurmaması ve/veya güncel tutmaması. |
Uyarma |
5.000
TL |
10.000
TL |
14 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (j) bendinde yer alan işletmecinin
taşımacılık faaliyetini sonlandırmadan en az 15 gün önce İdareye
bildirmemesi. |
10.000 TL |
|
|
15 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (k) bendinde yer alan şehirlerarası
taşımacılık faaliyetinde bulunan işletmecilerin on-line bilet satış sistemi
kurmaması. |
Uyarma |
10.000
TL |
20.000
TL |
16 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (l) bendinde yer alan şehirlerarası
taşımacılık faaliyetinde bulunan işletmecilerin gemilerinde, yolcu salonlarında
geminin emniyet sistemine uygun videolarla bilgilendirme yapmaması. |
Uyarma |
2.000
TL |
4.000
TL |
17 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (m) bendinde yer alan yetkili acente
değişimini bildirmemesi ve güncel bilgileri içeren yeni yetki yazısını
göndermemesi. |
Uyarma |
2.000
TL |
4.000
TL |
18 |
Yönetmeliğin
15 inci maddesinin 2 nci fıkrasında yer alan kıyı tesisi işleticisi
tarafından hat iznine sahip gemilerin seferi ile ilgili tespit edilen
uygunsuzlukları bildirmemek. |
5.000
TL |
10.000
TL |
15.000
TL |
19 |
Yönetmeliğin
16 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (c) bendinde yer alan yanıltıcı tanıtım
ve reklam yapılması, |
Uyarma |
2.000
TL |
4.000
TL |
20 |
Yönetmeliğin
16 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (ç) bendinde yer alan işletmecinin
geminin kapasitesinden fazla yolcu/araç bileti satması. |
10.000 TL |
20.000
TL |
30.000
TL |
21 |
Yönetmeliğin
16 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (d) bendinde yer alan hat izni olmayan
veya askıya alınan hatlarda düzenli sefer yapılması. |
Grostonx30
TL |
Grostonx40
TL |
Grostonx50
TL |
AÇIKLAMALAR
1- Yukarıda belirtilen
uygunsuzluklara verilen idari para cezası üst sınır olan 250.000 TL'yi geçemez.
2- Cezaların değerlendirme süresi
takvim yılı içerisinde geçerlidir. Yeni takvim yılına geçilmesi ile
gerçekleşecek uygunsuzluk ilk uygunsuzluk olarak değerlendirilecektir.
3- Uygunsuzluklar birden fazla
gemiyi kapsıyorsa yukarıdaki tablo her gemi için ayrı ayrı uygulanır.
EK-2
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA (Denizcilik
Genel Müdürlüğü) Emek Mah.
Hakkı Turayliç Cad. No:5 06338 Çankaya/ANKARA Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında
taşımacılık faaliyetimizi engelleyecek yasal ve özel bir husus bulunmadığını,
firma sahibi ve/veya yönetim kurulu üyelerinin anılan yönetmelikte belirtilen
kısıtlayıcı adli sicil kaydının bulunmadığını, Düzenli Seferler Bilgi
Sistemine giriş yaptığımız firmamıza ve işletmekte olduğumuz gemi yada
gemilere ait bilgi ve belgelerin doğruluğunu, firmamız için anılan
yönetmelikte aranan niteliklerin, düzenli sefer izni alınan gemi/gemilerimize
ait bilgi ve belgelerin değişmesi durumunda değişiklikleri bildireceğimizi
ve/veya düzenli sefer bilgi sisteminde değişiklikleri yapacağımızı, yapılan
denetimlerde düzenli sefer izni alınması için düzenli sefer bilgi sistemine
girilen bilgi ve belgelerin aslını ibraz edeceğimizi, aslına uygun olmayan
bilgi ve/veya belge bulunması halinde düzenli sefer iznimizin iptalini ve
yönetmelik kapsamında uygulanacak yaptırımları kabul edeceğimizi beyan ve
taahhüt ederim/ederiz. Bu kapsamda firmamızın
düzenli sefer başvurusunda bulunulabilmesi için düzenli sefer bilgi sistemine
erişmek üzere e-devlet üzerinden yetkilendirilmesi hususunda gereğini arz
ederim/ederiz.
.... /.... / ........ Firma
Yetkilisi
Adı Soyadı
İmza/Kaşe |
|||
Firma Bilgileri |
|||
Ticaret Unvanı |
|
||
Firmanın
Kısa Adı |
|
||
Firmanın MERSİS No’su |
|
||
Firmanın Vergi No’su |
|
||
Adresi |
|
||
Firma web
adresi |
|
Tel No |
|
Kayıtlı Olduğu
Deniz Ticaret Odasının |
|||
Adı |
|
||
Kayıt Tarihi |
|
||
Kayıt No |
|
||
Firma Yetkilisinin |
|||
Adı ve
soyadı |
|
T.C. Kimlik No |
|
İş Tel |
|
Cep Tel |
|
E-Posta
adresi |
|
||
Firma
Çalışanlarının |
|||
Adı ve
soyadı |
|
T.C. Kimlik No |
|
|
Cep Tel |
|
|
E-Posta
adresi |
|
||
Adı ve
soyadı |
|
T.C. Kimlik No |
|
İş Tel |
|
Cep Tel |
|
E-Posta
adresi |
|
||
EK: 1) Firma yetkilisinin (Ticaret Sicili Gazetesinde
yayımlanan temsile yetkili kişi) imza sirküleri aslı veya noter tasdikli
örneği, |
Ek-3
ÖRNEK
TAAHHÜTNAME
....../......./........
T.C. ULAŞTIRMA VE
ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel
Müdürlüğü)
Sigorta Şirketimiz tarafından üçüncü şahıslara karşı mali sorumluluk
sigortası yapılan
.....................................................işletmesine
ait........................................adlı geminin herhangi bir sebeple
sigortasının iptali veya askıya alınması halinde kurumunuzu
bilgilendireceğimizi taahhüt ederim/ederiz.
Adı
Soyadı
Unvan / Kaşe / İmza
Ek-4
ÖRNEK
LİMAN İŞLETİCİSİ GÖRÜŞÜ
....../......./........
T.C. ULAŞTIRMA VE
ALTYAPI BAKANLIĞINA
(……………………..
Liman Başkanlığı)
........................................................................................firması
tarafından işletilmekte olan...............................................................................................adlı
geminin işletmekte olduğumuz
....................................................... kıyı tesisini düzenli
sefer kapsamında kullanması uygun görülmektedir.
Bilgilerinize arz ederim/ederiz.
Adı
Soyadı
Unvan / Kaşe / İmza
Ek-5
İÇSULARDA DÜZENLİ SEFER YAPACAKLAR
İÇİN ÖRNEK BAŞVURU DİLEKÇESİ
T.C.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI
BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Emek Mah. Hakkı Turayliç Cad. No:5 06338 Çankaya/ANKARA
Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler
Hakkında Yönetmelik kapsamında taşımacılık faaliyetimizi engelleyecek yasal ve
özel bir husus bulunmadığını, firma sahibi ve/veya yönetim kurulu üyelerinin
anılan yönetmelikte belirtilen kısıtlayıcı adli sicil kaydının bulunmadığını,
firmamıza ve işletmekte olduğumuz gemi yada gemilere ait bilgi ve belgelerin
doğruluğunu, firmamız için anılan yönetmelikte aranan niteliklerin, düzenli
sefer izni alınan gemi/gemilerimize ait bilgi ve belgelerin değişmesi durumunda
değişiklikleri bildireceğimizi ve/veya düzenli sefer bilgi sisteminde
değişiklikleri yapacağımızı, yapılan denetimlerde düzenli sefer izni alınması
için düzenli sefer bilgi sistemine girilen bilgi ve belgelerin aslını ibraz
edeceğimizi, aslına uygun olmayan bilgi ve/veya belge bulunması halinde düzenli
sefer iznimizin iptalini ve yönetmelik kapsamında uygulanacak yaptırımları
kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt ederim/ederiz.
Bu kapsamda anılan yönetmelik kapsamında talep edilen
belgeler ekte olup
firmamız tarafından işletilmekte olan …………………………..…….…………………isimli ve gemi
numaralı (gemi numarası 7 haneli) gemimize…………..……….……………-…………………..…..………..arasında
düzenli sefer izni verilmesi hususunda gereğini arz ederim/ederiz.
....
/.... / ........
Firma Yetkilisi
Adı Soyadı
İmza/Kaşe
Ekler
1- Sigorta poliçesi
2-
Sigorta
poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
3-
Gemi
kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
4-
Liman
Başkanlığı, Belediye Başkanlığı ve ilgili kuruluşlarca oluşturulacak komisyon
tarafından düzenlenecek yanaşma yerine ilişkin rapor
5-
Hat
İzin Belgesi Ücreti Ödeme Dekontu
6-
Sefer
planı
7-
Firma
ve yetkili çalışanları iletişim bilgileri
8-
Diğer
Belgeler
Ek-6
İÇSU ÖRNEK YANAŞMA
YERİ UYGUNLUK RAPORU
T.C. ULAŞTIRMA VE
ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik
Genel Müdürlüğü)
Ticari İşletenin Unvanı |
||||||||
Geminin Adı / Gemi No |
||||||||
Geminin Cinsi / Grt / Boy / Su Çekimi |
||||||||
Geminin Taşıma Amacı |
Yolcu |
Araç |
Araç/Yolcu |
|||||
A |
……………………liman/iskele/yanaşma
yeri uygunluğu (Başlangıç Noktası) |
|||||||
1) |
|
|||||||
2) |
|
|||||||
3) |
|
|||||||
4) |
|
|||||||
5)
|
|
|||||||
6) |
|
|||||||
B |
………………….liman/iskele/
yanaşma yeri uygunluğu (Bitiş Noktası) |
|||||||
1) |
|
|||||||
2) |
|
|||||||
3) |
|
|||||||
4) |
|
|||||||
5)
|
|
|||||||
6) |
Yolcu
ve araç istatistiki verileri tutacak ve İdareye gönderecek altyapı mevcuttur.
(Evet/Hayır) |
|||||||
Liman
Başkanlığımıza yapılan başvuruya istinaden Gemilerle Yapılan Düzenli
Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında yapılan inceleme neticesinde,
yukarıda bilgileri yer alan gemi ve liman/iskelenin, gemi ve liman uyumu
açısından düzenli sefer yapması uygun
bulunmuştur/uygun
bulunmamıştır. (…/…/2022) |
||||||||
Üye Adı/Soyadı/
İmza |
Üye Adı/Soyadı/
İmza |
Üye Adı/Soyadı/
İmza |
Üye Adı/Soyadı/
İmza |
Liman
Başkanı Adı/Soyadı/
İmza |
||||
EK- 7
KIYI TESİSLERİMİZ İLE YABANCI ÜLKE
KIYI TESİSLERİ ARASINDA DÜZENLİ SEFER YAPACAKLAR İÇİN ÖRNEK BAŞVURU DİLEKÇESİ
T.C.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI
BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Emek Mah. Hakkı Turayliç Cad. No:5 06338 Çankaya/ANKARA
Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler
Hakkında Yönetmelik kapsamında taşımacılık faaliyetimizi engelleyecek yasal ve
özel bir husus bulunmadığını, firmamıza ve işletmekte olduğumuz gemi yada
gemilere ait bilgi ve belgelerin doğruluğunu, firmamız için anılan yönetmelikte
aranan niteliklerin, düzenli sefer izni alınan gemi/gemilerimize ait bilgi ve
belgelerin değişmesi durumunda değişiklikleri bildireceğimizi ve/veya düzenli
sefer bilgi sisteminde değişiklikleri yapacağımızı, yapılan denetimlerde
düzenli sefer izni alınması için düzenli sefer bilgi sistemine girilen bilgi ve
belgelerin aslını ibraz edeceğimizi, aslına uygun olmayan bilgi ve/veya belge
bulunması halinde düzenli sefer iznimizin iptalini ve yönetmelik kapsamında
uygulanacak yaptırımları kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt ederim/ederiz.
Bu
kapsamda anılan yönetmelik kapsamında talep edilen belgeler ekte olup………………………………………………..
adlı firma tarafından işletilmekte olan …………………………..…….…………………isimli ve gemi
/IMO numaralı (gemi numarası 7 haneli/IMO numarası) gemimize………………………………………..……….……………-…………………………….…..………..arasında düzenli sefer izni verilmesi hususunda
gereğini arz ederim/ederiz.
....
/.... / ........
Yetkilendirilmiş Acente
Adı Soyadı
İmza/Kaşe
Ekler
1-
Sigorta
poliçe
2-
Sigorta
poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
3-
Gemi
Sicil Tasdiknamesi
4-
Uluslararası
Emniyet Sertifikası/Sertifikaları
5-
Gemi
kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
6-
Yabancı
ülke kıyı tesisleri hariç olmak üzere, kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi
geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/kıyı tesisi kullanım izinlerinden
birinin ibrazı
7-
Hat
izni kapsamında çalışacak gemilerin yanaşacağı ülkemiz kıyı tesisi işleticisi
görüş yazısı
8-
Sefer
planı
9-
İşletmeci
yabancı ise acente yetkilendirme yazısı
10-
Yabancı
işletmecilere ait ve ilgili Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel
Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin
Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik edilmiş Faaliyet Belgesi,
11-
Firma
ve yetkili çalışanları iletişim bilgileri
12-
Diğer
Belgeler
Annex-8
ACENTE YETKİLENDİRME YAZISI
SHIP-AGENT AUTHORIZATION LETTER
....../......./........
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Republic of Turkey, Ministry of
Transport and Infrastructure
(Directorate General for Maritime
Affairs)
……........................................................................................unvanlı
firmamız tarafından düzenli sefer işlemlerini yürütmek
için..............................................................................unvanlı
acente yetkilendirilmiştir.
………………………………………...(Title)……. ship agents is authorized to
carry out the process of liner service
transactions by ……….(title)
Düzenli sefer izinleri kapsamında işlemlerin takibi ve
yürütülmesi hususunda yetkili acentemizin tüm işlemlerinden firmamızın
müteselsilen sorumlu olacağını kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt
ederim/ederiz.
We declare and undertake that we will
jointly be responsible for all the transactions of our authorized agency
regarding the follow-up and execution of the transactions within the scope of
liner services permits.
Yetkilendirilen Acente Adına Adı Soyadı Unvan / Kaşe / İmza |
Yetki Veren Firma Adına Adı Soyadı Unvan / Kaşe / İmza |
On the Behalf
of Authorized Ship Agent
On Behalf of the Authorizing Firm
Name-Surname Name-Surname
Title/Stamp/Signature Title/Stamp/Signature
Ek- Acente Yetki Belgesi Örneği
Annex-Ship
Agent Authorization Sample
EK- 9
ÜLKEMİZ KIYI
TESİSLERİNİN VE GEMİLERİN TAŞIMACILIĞA UYGUNLUK RAPORU
T.C. ULAŞTIRMA VE
ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik
Genel Müdürlüğü)
Ticari İşletenin Unvanı |
||||||||
Geminin Adı / Gemi No |
||||||||
Geminin Cinsi / Grt / Boy / Su Çekimi |
||||||||
Geminin Taşıma Amacı |
Yolcu |
Araç |
Araç/Yolcu |
|||||
A |
……………………liman/iskele/yanaşma yeri uygunluğu (Başlangıç
Noktası) |
|||||||
1) |
|
|||||||
2) |
|
|||||||
3) |
|
|||||||
4) |
|
|||||||
5)
|
|
|||||||
6) |
|
|||||||
7) |
|
|||||||
8) |
|
|||||||
Liman
Başkanlığımıza yapılan başvuruya istinaden Gemilerle Yapılan Düzenli
Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında yapılan inceleme neticesinde,
yukarıda bilgileri yer alan gemi ve liman/iskelenin, gemi ve liman uyumu
açısından düzenli sefer yapması uygun
bulunmuştur/uygun
bulunmamıştır. (…/…/2022) |
||||||||
Üye
|
Üye
|
Üye
|
Üye
|
Liman
Başkanı
|